Struktura własnościowa, majątek
Na czele Biblioteki stoi Dyrektor, który kieruje jej działalnością, reprezentuje ją na zewnątrz i jest za nią odpowiedzialny. Dyrektora powołuje i odwołuje Burmistrz Koluszek. Powołanie Dyrektora może nastąpić w drodze konkursu przeprowadzonego przez Burmistrza w oparciu o zasady określone w regulaminie konkursu.
- W Bibliotece zatrudnia się pracowników służby bibliotecznej, administracji oraz obsługi.
- Pracowników Biblioteki zatrudnia, awansuje i zwalnia Dyrektor Biblioteki.
- Dyrektor oraz pracownicy powinni posiadać kwalifikacje odpowiednie do zajmowanych stanowisk i pełnionych funkcji, określone w odrębnych przepisach.
Wynagrodzenia pracowników są określone w Regulaminie Wynagradzania opracowanego na podstawie przepisów obowiązujących w instytucjach kultury.
W skład Miejskiej Biblioteki Publicznej w Koluszkach – która pełni funkcję biblioteki głównej – wchodzą dwie filie biblioteczne w Gałkowie Dużym i w Starym Redzeniu. Działalność Filii w Starym Redzeniu pozostaje zawieszona od 2008 roku. W związku z tym w 2021 r. pod obrady Rady Miejskiej został skierowany projekt uchwały w sprawie likwidacji tej placówki. Uchwała została podjęta we wrześniu 2021 r.
Dyrektor Biblioteki tworzy, reorganizuje oraz likwiduje filie za zgodą Burmistrza Koluszek.
Szczegółową organizację wewnętrzną Biblioteki określa Regulamin Organizacyjny nadawany przez Dyrektora Biblioteki po zasięgnięciu opinii Burmistrza Miasta.
Przy Bibliotece i jej filii mogą działać koła przyjaciół i miłośników, stowarzyszenia i fundacje w oparciu o odrębnie obowiązujące przepisy.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 04-04-2022 - Edycja treści
- 21-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 182